• სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ
No Result
ყველას ნახვა
Investhub.ge
  • სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ
No Result
ყველას ნახვა
Investhub.ge
No Result
ყველას ნახვა
მთავარი სიახლეები

რა არის მწარმოებელთა ფასების ინდექსი (PPI)?

თებერვალი 14, 2024
in სიახლეები
რა არის მწარმოებელთა ფასების ინდექსი (PPI)?
გაზიარება

მწარმოებელთა ფასების ინდექსი (PPI) ზომავს დროთა განმავლობაში იმ ფასების საშუალო ცვლილებას, რომელსაც ადგილობრივი მწარმოებლები იღებენ თავიანთი პროდუქციისთვის. PPI არის ინფლაციის საზომი საბითუმო დონეზე და ის შედგება ათასობით ინდექსისგან, რომელიც ზომავს მწარმოებლების ფასებს ინდუსტრიებისა და პროდუქტების კატეგორიების მიხედვით. ინდექსს ყოველთვიურად აქვეყნებს აშშ-ის შრომის სტატისტიკის ბიურო (BLS). PPI განსხვავდება სამომხმარებლო ფასების ინდექსისგან (CPI), რომელიც მომხმარებლების მიერ საქონლისა და მომსახურებისთვის გადახდილი ფასების ცვლილებებს ზომავს.

მწარმოებელთა ფასების ინდექსის (PPI) გააზრება

PPI ზომავს ინფლაციას (ან, უფრო იშვიათად, დეფლაციას) პროდუქტის მწარმოებლის ან მომსახურების მიმწოდებლის პერსპექტივიდან. ნაკლებად სავარაუდოა, რომ მწარმოებლებისა და მომხმარებლების ფასების ტენდენციები დიდი ხნის განმავლობაში განსხვავდებოდეს, რადგან მწარმოებლის ფასები მნიშვნელოვნად ზემოქმედებს მომხმარებლების მიერ გადახდილ თანხებზე და პირიქით. მოკლევადიან პერსპექტივაში, ინფლაცია საბითუმო და საცალო დონეზე შეიძლება განსხვავდებოდეს განაწილების ხარჯების, სახელმწიფო გადასახადებისა და სუბსიდიების გამო.

PPI-ს ის მონაცემები ეფუძნება დაახლოებით 100,000 ყოველთვიურ ფასს, რომელიც ნებაყოფლობით არის მოხსენებული 25,000-ზე მეტი სისტემატურად შერჩეული მწარმოებლის მიერ.

PPI vs CPI

PPI და CPI მნიშვნელოვანი ეკონომიკური საზომებია, რადგან ისინი ფასების ყოველთვიურ ცვლილებებზე მიუთითებს. თუმცა, როგორც უკვე აღვნიშნეთ, ისინი ფასებს სხვადასხვა პერსპექტივიდან განიხილავს.

გარდა ამისა, PPI-ისა და CPI-ს შორის მნიშვნელოვანი განსხვავებები არსებობს შემადგენლობების მიხედვით.

მაგალითად, PPI არ ითვალისწინებს ფასების ცვლილებებს საცხოვრებლის ხარჯებისთვის, ხოლო CPI-ში თავშესაფრის კატეგორია მთლიანი ინდექსის ერთ მესამედს შეადგენს.

ამავდროულად, PPI-ში ჯანდაცვის პროდუქტებისა და სერვისების წონა 18%-ს აღწევს (აშშ-ის მთლიან შიდა პროდუქტში კი ეს სექტორი 20%-ს შეადგენს). ამის საპირისპიროდ, სამედიცინო მომსახურების წონა CPI-ში 9%-ზე დაბალია. ეს იმიტომ ხდება, რომ სამომხმარებლო ფასების ინდექსი მესამე მხარის ჯანდაცვის ანაზღაურებას არ ზომავს.

კიდევ ერთი მთავარი განსხვავება ამ ინდექსებს შორის ის არის, რომ PPI არ მოიცავს იმპორტირებული საქონლის ფასს. თუმცა მასში, CPI-ისგან განსხვავებით, გათვალისწინებულია საექსპორტო ფასები.

როგორ არის წარმოდგენილი PPI?

BLS ყოველთვიურად აქვეყნებს 10,000-ზე მეტი პროდუქტისა და ინდუსტრიის ფასების ინდექსს, რომელსაც შემდეგ PPI-ის გამოსათვლელად იყენებს. ისინი სამ კატეგორიად იყოფა: ინდუსტრიის დონის კლასიფიკაცია, სასაქონლო კლასიფიკაცია და საბოლოო მოთხოვნა-შუალედური მოთხოვნა.

ინდუსტრიის დონის კლასიფიკაცია

PPI მოიცავს ინდექსებს მწარმოებლების ფასებისთვის, რომლებიც ფიქსირდება ინდუსტრიის 500-ზე მეტ კატეგორიაში, ინდუსტრიის გარეთ გაყიდული პროდუქციის საფუძველზე.

სასაქონლო კლასიფიკაცია

სასაქონლო კლასიფიკაცია უგულებელყოფს მწარმოებლის ინდუსტრიას, პროდუქტის ან მომსახურების ბუნების მიხედვით დაჯგუფების მიზნით. PPI ანგარიშში მოცემულია 3,800-ზე მეტი ინდექსი საქონლისთვის და დაახლოებით 900 — მომსახურებისთვის.

საბოლოო მოთხოვნა-შუალედური მოთხოვნა

საბოლოო მოთხოვნა-შუალედური მოთხოვნის (FD-ID) ინდექსები იყენებს პროდუქტის მიხედვით ორგანიზებულ საქონლის ინდექსებს, რათა გაზომილ იქნას მწარმოებლის ფასები მყიდველების ეკონომიკური იდენტობის საფუძველზე და საჭიროებს თუ არა გაყიდული საქონელი შემდგომ დამუშავებას. PPI ანგარიშში მოცემულია 600-ზე მეტი FD-ID ინდექსი.

წინა

Coca-Cola-მ კვარტალური შედეგები გამოაქვეყნა

შემდეგი

რა ხდებოდა 14 თებერვალს საფონდო ბირჟაზე?

მსგავსი სტატიები

რას უნდა მოველოდეთ მიმდინარე კვირაში საფონდო ბირჟისგან?
სიახლეები

რას უნდა მოველოდეთ მიმდინარე კვირაში საფონდო ბირჟისგან?

by Giorgi
სექტემბერი 30, 2024
Nike-მა 2024 წლის ზაფხულის ოლიმპიადისთვის ახალი სარეკლამო კამპანია დაიწყო
სიახლეები

ხვალ Nike კვარტალურ შედეგებს გამოაქვეყნებს

by Giorgi
სექტემბერი 30, 2024
ნეგატიური სიახლის შემდეგ, Intel-ის აქციების ფასი შემცირდა
სიახლეები

Arm Holdings-ის მმართველმა გუნდმა Intel-ის ერთ-ერთი განყოფილების შესყიდვის სურვილი გამოთქვა

by Giorgi
სექტემბერი 30, 2024
2020 წლის შემდეგ პირველად, Fed-მა აშშ-ში საპროცენტო განაკვეთები შეამცირა
სიახლეები

რამდენად მოსალოდნელია აშშ-ში საპროცენტო განაკვეთების უფრო მეტად შემცირება?

by Giorgi
სექტემბერი 30, 2024
აგვისტოში აშშ-ში ინფლაცია, 2021 წლის შემდეგ, ყველაზე დაბალ დონემდე დაეცა
სიახლეები

აგვისტოში აშშ-ში ინფლაცია, 2021 წლის შემდეგ, ყველაზე დაბალ დონემდე დაეცა

by Giorgi
სექტემბერი 27, 2024
მეტი
შემდეგი
რა ხდებოდა 14 თებერვალს საფონდო ბირჟაზე?

რა ხდებოდა 14 თებერვალს საფონდო ბირჟაზე?

გამოიწერე სიახლეები

Investhub.ge

Marketer.ge-ს გუნდი საქართველოს ბანკის მხარდაჭერით წარმოგიდგენთ საინფორმაციო და საგანმანათლებლო პლატფორმას investhub.ge
გაითვალისწინეთ, ინფორმაცია, რომელსაც გაეცნობით ვებგვერდზე არ წარმოადგენს ფინანსურ რჩევას.

უახლესი ინფორმაციები

  • რჩევები საფონდო ბირჟაზე წარმატების მისაღწევად
  • 5 კლასიკური წიგნი ინვესტირებაზე — უორენ ბაფეტის რეკომენდაციები
  • როგორ დავიწყოთ საფონდო ბირჟაზე ინვესტირება?

კატეგორიები

  • სიახლეები
  • ინვესტიციის ანბანი
  • რჩევები
  • ადამიანები
  • მასტერკლასები
  • სიახლეები
  • განათლება
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ

© 2022 Marketer.ge. All rights reserved

No Result
ყველას ნახვა
  • სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ

© 2022 Marketer.ge. All rights reserved