რა მოხდა?
გუშინ Chewy-ს აქციების ფასი 6%-ით გაიზარდა, შედარებისთვის, დროის იმავე მონაკვეთში S&P 500-მა 1.76%-ით მოიმატა. ამ ზრდამ ელექტრონული კომერციის კომპანიის ბოლოდროინდელი ვარდნის მცირე ნაწილი გააბათილა, თუმცა, ამჟამად წლის დასაწყისიდან Chewy-ს აქციების ფასი თითქმის 35%-ით არის შემცირებული.
ზრდა განპირობებული იყო ზოგიერთი ყველაზე მეტად დაზარალებული ტექნოლოგიური აქციების აღდგენით, რადგან უოლ სტრიტზე 2023 წელს პოტენციურ რეცესიასთან დაკავშირებით ღელვა შემცირდა. რეცესიის შიშის შემსუბუქებაზე, თავის მხრივ, იმოქმედა იმან, რომ გუშინ დილით აშშ-ში უმუშევრობის შესახებ პირველადი განაცხადები 216,000-დან (გასულ კვირას) 225,000-მდე გაიზარდა. უმუშევრობის მუდმივმა განაცხადებმა ასევე 1.71 მილიონამდე მოიმატა, რაც თებერვლის შემდეგ უმაღლესი ნიშნულია. ეს მაჩვენებლები გვთავაზობს გარკვეულ მტკიცებულებას, რომ ფედერალური სარეზერვო სისტემის (Fed) მცდელობებს, შეკუმშოს შრომის ბაზარი, გარკვეული შედეგები მოაქვს.
და რა?
Chewy-ს აქციების ფასის მატების მთავარი ფაქტორი იყო ზოგადი სიძლიერე ტექნოლოგიურ სექტორში. გუშინ Nasdaq Composite 2.5%-ით გაიზარდა და ამან გააძლიერა მრავალი მზარდი პოტენციალის აქცია, რომელიც მთელი წლის განმავლობაში დაზარალდა.
Chewy-ს ფოკუსირება ელექტრონულ კომერციაზე ნიშნავს, რომ მისი აქციების ფასი მოძრაობს ამ ტექნოლოგიურ სეგმენტთან ერთად, მიუხედავად იმისა, რომ კომპანიის ბიზნესი მომხმარებელთა ხარჯვის შენელების მიმართ განსაკუთრებით მგრძნობიარე არ არის. მაგალითისთვის, 2022 წლის ბოლოს Chewy-ს გაყიდვების ზრდა გაგრძელდა და კომპანიამ დააფიქსირა მზარდი მოგების მარჟები, მაშინაც კი, როდესაც ბევრი ელექტრონული კომერციის კომპანიამ ამ მიმართულებით კლება განიცადა.
ახლა რა?
მესამე კვარტალში Chewy-მ მომხმარებელთა ბაზის მხოლოდ მცირედი ზრდა დააფიქსირა და ეს არის მეტრიკა, რომელსაც ინვესტორები ყურადღებით უნდა დააკვირდნენ. კომპანიის გზა მდგრადი გაყიდვებისკენ მოიცავს მზარდ სიას მომხმარებლებისა, რომლებიც Chewy-ს პროდუქტებსა და სერვისებზე სტაბილურად მეტს ხარჯავენ.
კომპანია ასევე ორიენტირებულია ზრდის ახალ სეგმენტებზე, როგორიცაა შინაური ცხოველების კეთილდღეობა და ჯანმრთელობა. თუმცა მისი უფრო გადაუდებელი გამოწვევაა იმის გარკვევა, თუ რამ შეიძლება შეანელოს მომხმარებლების მიერ ფულის ხარჯვა 2023 წელს. Chewy-ს გაყიდვების უმეტესი ნაწილი შინაური ცხოველების პირველადი საჭიროების საქონლის ნიშაზე მოდის და მისი მომხმარებლების უმეტესობა ავტომატურ გადაზიდვაზეა ფოკუსირებული. ეს ფაქტორები გვაფიქრებინებს, რომ კომპანია კარგად გაივლის რეცესიას (თუ ის დადგება), რომელიც ეკონომიკური ციკლის ნორმალური ნაწილია.