რა მოხდა?
გუშინ დილით Mastercard-ის აქციის ფასი აღმოსავლეთის დროით დაახლოებით 10:50-ზე 3%-ით დაეცა. 14:40-ზე ფასი ოდნავ აღდგა, მაგრამ მაინც დაახლოებით 2.6%-ით შემცირდა. კლება დაახლოებით დაემთხვა Dow Jones Industrial Average-ს, რომელიც 14:40-ზე 1005 პუნქტით, ანუ 3.1%-ით დაეცა. იმავდროულად, S&P 500 3.4%-ით შემცირდა, ხოლო Nasdaq – 4.3%-ით.
და რა?
საკრედიტო ბარათების და გადახდების განმხორციელებელი მეორე უმსხვილესი კომპანიის აქციების ფასი სამომხმარებლო ფასების ინდექსის (CPI) აგვისტოს ანგარიშით გამოწვეული მასიური გაყიდვების გამო შემცირდა. CPI, რომელიც ინფლაციის მაჩვენებელია, ივლისთან შედარებით 0.1%-ით გაიზარდა. ერთ წლის განმავლობაში მან აგვისტოში 8.3%-ით მოიმატა. ეს ოდნავ დაბალი იყო, ვიდრე 8.5%-იანი წლიური ზრდა ივლისში, მაგრამ აღემატებოდა 8.1%-იან ზრდას, რომელსაც ანალიტიკოსები მოელოდნენ.
ასევე, ძირითადი CPI, რომელიც არ მოიცავს ენერგიისა და სურსათის ფასებს, აგვისტოში ივლისთან შედარებით 0.6%-ით გაიზარდა და წინა წლის აგვისტოსთან შედარებით 6.3%-ით მეტი იყო. შრომის სტატისტიკის ბიუროს თანახმად, საწვავის ფასი თვეში 10.6%-ით შემცირდა, მაგრამ ამ კლებას თავშესაფრის, საკვებისა და სამედიცინო მომსახურების ფასების ზრდამ გადააჭარბა.
მიუხედავად იმისა, რომ ინფლაცია ჯერ კიდევ მაღალია, ფედერალური სარეზერვო საბჭო, სავარაუდოდ, გააგრძელებს საპროცენტო განაკვეთების აგრესიულად გაზრდას, რათა ინფლაცია შეამციროს. Mastercard-სთვის – კომპანიისთვის, რომელიც მით უფრო მეტ საკომისიო შემოსავალს იღებს, რაც უფრო მეტი ადამიანი ხარჯავს ფულს მისი ბარათების გამოყენებით, რეცესია ან ნელა მზარდი ეკონომიკა იდეალურისგან შორს არის.
ახლა რა?
აგვისტოს CPI-ის ანგარიშს ბაზარი მკაცრად გამოეხმაურა და, როგორც მზარდი პოტენციალის აქცია, Mastercard, უარყოფითმა განწყობამ მოიცვა. თუმცა, მთლიანობაში კომპანიამ ამ bear market-ს თავი კარგად გაართვა და დღემდე მისი აქციების ფასი მხოლოდ 8%-ით არის შემცირებული. გასულ კვარტალში შემოსავალი, ძირითადად სამოგზაურო ხარჯების გამო, წლიდან წლამდე 21%-ით გაიზარდა.
ასევე, Mastercard-ის SpendingPulse-ის გამოკითხვა, რომელიც ორშაბათს გამოვიდა, სადღესასწაულო სეზონზე საცალო გაყიდვების 7.1%-იან ზრდას ვარაუდობს, რაც შეიძლება დადებითი ნიშანი იყოს.
Mastercad-მა შეინარჩუნა მაღალი მარჟა და მისი P/E (ფასი/მოგება) კოეფიციენტი 34-ს შეადგენს, რაც ერთი წლის წინანდელი 56-დან შემცირდა და ბოლო ხუთი წლის საშუალო მაჩვენებელთან უფრო ახლოსაა. საერთო ჯამში, Mastercard, როგორც საკრედიტო ბარათების ერთ-ერთი მთავარი პროვაიდერი, კარგ ინვესტიციად რჩება.