• სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ
No Result
ყველას ნახვა
Investhub.ge
  • სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ
No Result
ყველას ნახვა
Investhub.ge
No Result
ყველას ნახვა
მთავარი სიახლეები

რატომ შემცირდა გუშინ Mastercard-ის აქციების ფასი?

სექტემბერი 28, 2022
in სიახლეები
რატომ შემცირდა გუშინ Mastercard-ის აქციების ფასი?
გაზიარება

რა მოხდა?

Mastercard-ის აქციების ფასი გუშინ, ბაზრის გახსნიდან მალევე 2,7%-ით გაიზარდა, შემდეგ, შუადღისას 1,8%-ით დაეცა და დღის ბოლომდე 1,3%-ით – 286,48$-მდე შემცირდა.

უოლ სტრიტზე შერეული დღე იყო, რადგან Dow Jones Industrial Average 126 პუნქტით (0.45%) დაეცა, ხოლო S&P 500 8 პუნქტით (0.2%) შემცირდა, მაგრამ Nasdaq 27 პუნქტით (0.3%) გაიზარდა.

და რა?

საკრედიტო ბარათების გიგანტის აქციების ფასი სამშაბათს, ადრეულ ვაჭრობაში გაიზარდა მას შემდეგ, რაც გავრცელდა ინფორმაცია, რომ Mastercard პირველად უშვებს ახალ საკრედიტო ბარათს DoorDash-თან ერთად – საკვების მიწოდების სერვისისთვის. Mastercard იქნება ექსკლუზიური საკრედიტო ბარათის ქსელი DoorDash Rewards Mastercard-ისთვის, რომელიც საშუალებას მისცემს ბარათის წევრებს მიიღონ უპირატესობები, ასევე, გამოიმუშაონ ჯილდოები DoorDash-ის პლატფორმაზე და მის გარეთ განხორციელებული შესყიდვებისთვის. ბარათს გასცემს Chase, რომელიც JPMorgan Chase-ს ეკუთვნის.

2020 წლის იანვრიდან უკვე სამივე ერთად მუშაობდა Chase Mastercard-ის გარკვეულ საკრედიტო ბარათებზე DashPass-ის შეღავათების შესათავაზებლად. ეს ახალი პროექტი კი Mastercard-ის ურთიერთობას Chase-სა და DoorDash-თან კიდევ უფრო გააღრმავებს.

Mastercard Stock

ინვესტორების განწყობა მოგვიანებით ჩიკაგოს ფედერალური სარეზერვო ბანკის პრეზიდენტის – ჩარლზ ევანსის ლონდონში გამოსვლის შემდეგ შეიცვალა. ევანსმა თქვა, რომ Fed-ის საბჭო, ინფლაციის შესამცირებლად, საპროცენტო განაკვეთების 4,50%-დან 4,75%-მდე გაზრდას აპირებს. (ადრე, ის მხარს უჭერდა განაკვეთების მაქსიმუმ 4%-მდე ზრდას, რაც ნაკლებად აგრესიულ პოზიციას წარმოადგენდა). სექტემბერში საპროცენტო განაკვეთის 75-პუნქტიანი მატების შემდეგ, ფედერალური ფონდების განაკვეთი 3%-3,25% დიაპაზონში მერყეობს.

„ინფლაციის შემცირება, სავარაუდოდ, მოითხოვს ეკონომიკის ტენდენციურზე დაბალი დონის ზრდის შენარჩუნებულ პერიოდს და, დიდი ალბათობით, შრომის ბაზრის პირობების შერბილებას ექნება ადგილი. მაგრამ ეს აუცილებელია იმისათვის, რომ ინფლაცია ჩვენს 2%-იან სამიზნე მაჩვენებელს დაუბრუნდეს” – განაცხადა ევანსმა.

ახლა რა?

პირობების ასეთი შეფასება, რა თქმა უნდა, მრავალი კომპანიისთვის მისასალმებელი სიახლე არ იყო, მათ შორის Mastercard-ისთვის, რომელიც შემოსავლის გამომუშავებისთვის სამომხმარებლო ხარჯებს ეყრდნობა. Fed-ის პროგნოზების მიხედვით, მთლიანი შიდა პროდუქტი (მშპ), სავარაუდოდ, წელს 0,2%-იანი ზრდით დაასრულებს, ხოლო მომავალ წელს 1,2%-ით გაიზრდება. Fed ასევე პროგნოზირებს, რომ მშპ-ის ზრდა ისტორიულ ტენდენციას 2024 წლამდე არ დაბრუნდება.

Mastercard-ისთვის უფრო დიდი პრობლემაა კანონპროექტი, რომელიც, წარმომადგენელთა პალატაში და კონგრესში გზას იკვალავს და პოტენციურად დაარღვევს დუოპოლიას, რომელსაც Mastercard Visa-სთან ერთად იზიარებს. უცნობია, როდის გადაწყდება 2022 წლის Credit Card Competition Act-ის (კანონი საკრედიტო ბარათების კონკურენციის შესახებ) კენჭისყრა რომელიმე პალატაში, მაგრამ ორივე მათგანი ორპარტიული მხარდაჭერით სარგებლობს. კანონპროექტი მოითხოვს ბანკებისგან, რომელთა აქტივები $100 მილიარდ დოლარს აღემატება, დაამუშაონ საკრედიტო ტრანზაქციები არანაკლებ ორ დამოუკიდებელ ქსელზე და მინიმუმ ერთზე, რომელიც არ არის არც Visa და არც Mastercard. ეს კანონმდებლობა ცდილობს შექმნას მეტი კონკურენცია საკრედიტო ბარათების ქსელებს შორის და, საბოლოო ჯამში, საკომისიო განაკვეთებზე ზეწოლა იქონიოს.

ეს კანონპროექტი, დამტკიცების შემთხვევაში, რა თქმა უნდა, მნიშვნელოვნად იმოქმედებს Mastercard-ზე, ასე რომ, თვალი ადევნეთ განვითარებულ მოვლენებს.

წინა

უნდა ყიდულობდეთ თუ არა ახლა აქციებს?

შემდეგი

2022 წლის აქციების დაყოფის გამორჩეული მაგალითები

მსგავსი სტატიები

რას უნდა მოველოდეთ მიმდინარე კვირაში საფონდო ბირჟისგან?
სიახლეები

რას უნდა მოველოდეთ მიმდინარე კვირაში საფონდო ბირჟისგან?

by Giorgi
სექტემბერი 30, 2024
Nike-მა 2024 წლის ზაფხულის ოლიმპიადისთვის ახალი სარეკლამო კამპანია დაიწყო
სიახლეები

ხვალ Nike კვარტალურ შედეგებს გამოაქვეყნებს

by Giorgi
სექტემბერი 30, 2024
ნეგატიური სიახლის შემდეგ, Intel-ის აქციების ფასი შემცირდა
სიახლეები

Arm Holdings-ის მმართველმა გუნდმა Intel-ის ერთ-ერთი განყოფილების შესყიდვის სურვილი გამოთქვა

by Giorgi
სექტემბერი 30, 2024
2020 წლის შემდეგ პირველად, Fed-მა აშშ-ში საპროცენტო განაკვეთები შეამცირა
სიახლეები

რამდენად მოსალოდნელია აშშ-ში საპროცენტო განაკვეთების უფრო მეტად შემცირება?

by Giorgi
სექტემბერი 30, 2024
აგვისტოში აშშ-ში ინფლაცია, 2021 წლის შემდეგ, ყველაზე დაბალ დონემდე დაეცა
სიახლეები

აგვისტოში აშშ-ში ინფლაცია, 2021 წლის შემდეგ, ყველაზე დაბალ დონემდე დაეცა

by Giorgi
სექტემბერი 27, 2024
მეტი
შემდეგი
2022 წლის აქციების დაყოფის გამორჩეული მაგალითები

2022 წლის აქციების დაყოფის გამორჩეული მაგალითები

გამოიწერე სიახლეები

Investhub.ge

Marketer.ge-ს გუნდი საქართველოს ბანკის მხარდაჭერით წარმოგიდგენთ საინფორმაციო და საგანმანათლებლო პლატფორმას investhub.ge
გაითვალისწინეთ, ინფორმაცია, რომელსაც გაეცნობით ვებგვერდზე არ წარმოადგენს ფინანსურ რჩევას.

უახლესი ინფორმაციები

  • რჩევები საფონდო ბირჟაზე წარმატების მისაღწევად
  • 5 კლასიკური წიგნი ინვესტირებაზე — უორენ ბაფეტის რეკომენდაციები
  • როგორ დავიწყოთ საფონდო ბირჟაზე ინვესტირება?

კატეგორიები

  • სიახლეები
  • ინვესტიციის ანბანი
  • რჩევები
  • ადამიანები
  • მასტერკლასები
  • სიახლეები
  • განათლება
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ

© 2022 Marketer.ge. All rights reserved

No Result
ყველას ნახვა
  • სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ

© 2022 Marketer.ge. All rights reserved