• სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ
No Result
ყველას ნახვა
Investhub.ge
  • სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ
No Result
ყველას ნახვა
Investhub.ge
No Result
ყველას ნახვა
მთავარი ინვესტიციის ანბანი ინდუსტრიები

რა არის ARPU?

ნოემბერი 19, 2024
in ინდუსტრიები
რა არის ARPU?
გაზიარება

ბიზნესის უმეტესობა ცდილობს, მაქსიმალურად გაზარდოს შემოსავალი ან მოგება, მაგრამ წარმადობის ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ინდიკატორი (KPI) არის საშუალო შემოსავალი თითო მომხმარებელზე (ARPU), რომელიც შემოსავლისა და მოგების მთავარი მამოძრავებელია. შესაძლოა, ARPU უფრო მნიშვნელოვანიც კი იყოს, ვიდრე — მთლიანი შემოსავალი, რადგან ის აჩვენებს, რომ კომპანია შემოსავალს უბრალოდ ახალი მომხმარებლების დამატების ხარჯზე (შესაძლოა ფასდაკლებით) არ ზრდის.

რა არის ARPU?

ARPU არის მარტივი ფინანსური მეტრიკა, რომელსაც ინვესტორები და ბიზნეს მენეჯერები იყენებენ იმის გასაზომად, თუ საშუალოდ რა მოცულობის შემოსავალი მოაქვს თითო მომხმარებელს ბიზნესისთვის მოცემულ პერიოდში, მაგალითად, წელიწადში, კვარტალში ან თვეში.

ამ მაჩვენებლის გამოსათვლელად მთლიანი შემოსავალი უნდა გაყოთ იმ მომხმარებლების რაოდენობაზე, რომელიც კომპანიას საანგარიშო დროის პერიოდში ჰყავდა.

როგორ გამოიყენება ARPU?

ARPU-ს ბიზნესების ფართო სპექტრი იყენებს. თუმცა, როგორც სიტყვა „user“ მიგვანიშნებს, მას ძირითადად ტექნოლოგიური კომპანიები ეყრდნობიან.

ეს მაჩვენებელი სასარგებლოა გამოწერაზე დაფუძნებული ან სოციალური მედიის კომპანიისთვის, რომლისთვისაც მომხმარებელი ღირებულების ძირითად ერთეულს წარმოადგენს. ARPU არის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი მეტრიკა იმის გასაზომად, თუ რამდენად ეფექტიანად გამოიმუშავებს ბიზნესი ფულს ამ მომხმარებლებისგან.

საცალო ბიზნესში ამ მაჩვენებლის მსგავსია გაყიდვები კვადრატულ ფუტზე, ხოლო სარესტორნო სეგმენტში — გაყიდვების საშუალო მოცულობა თითო ლოკაციაზე. ეს ორივე მეტრიკა გვიჩვენებს, თუ რამდენად ეფექტიანად იყენებენ ეს ბიზნესები თავიანთ სივრცეებს.

ყველა სხვა თანაბარ პირობებში, ერთსა და იმავე ინდუსტრიაში მოღვაწე ბიზნესებიდან უფრო მაღალი ARPU-ს მქონე, როგორც წესი, უფრო ძლიერია. მაგალითად, Meta Platforms-ის Facebook-ის ARPU ბევრად მაღალია, ვიდრე მისი კონკურენტების, როგორებიც არის Snapchat და Pinterest.

რატომ არის ARPU მნიშვნელოვანი?

ARPU-ს შეუძლია ინვესტორებს ძალიან მნიშვნელოვანი ინფორმაცია მიაწოდოს. მაგალითად, ამ მაჩვენებლის ზრდა შეიძლება ნიშნავდეს, რომ ძირითადი ბიზნესი უმჯობესდება. ARPU ასევე კარგი მეტრიკაა იმის შესამოწმებლად, თუ როგორ მოქმედებს სხვადასხვა მოვლენა (მაგალითად, ინფლაცია ან მაღალი საპროცენტო განაკვეთები) კომპანიაზე.

თქვენ შეგიძლიათ გამოიყენოთ ARPU ერთი ბიზნესის მეორესთან შესადარებლად და ზოგიერთი ფინანსური ანგარიშგება ასევე საშუალებას გაძლევთ გაიგოთ, საშუალოდ რა მოგება მიიღო კონკრეტულმა კომპანიამ ერთი მომხმარებლისგან.

ARPU გთავაზობთ განტოლების ნახევარს, რომელიც საჭიროა იმის გასაგებად, თუ რა შემოსავალი აქვს ბიზნესს — მეორე ნახევარი მომხმარებელთა რაოდენობაა.

ორივე მაჩვენებელი მნიშვნელოვანია. თუმცა, კონკრეტული ინდუსტრიების შემთხვევაში, ARPU-ზე დაკვირვება უფრო მეტს მოგვცემს, ვიდრე — მომხმარებლების რაოდენობაზე. როგორც წესი, სოციალური მედიის კომპანია ფულს რეკლამირებიდან გამოიმუშავებს. ამ შემთხვევაში შემოსავლის გაუმჯობესება უფრო მარტივია ARPU-ს გაზრდით, ვიდრე — ახალი მომხმარებლების დამატებით.

სოციალურ მედიაში ARPU არის ასახვა იმისა, თუ რა ღირებულებას იღებენ რეკლამის განმთავსებლები პლატფორმისგან. მომხმარებელთა ბაზის გაზრდა მნიშვნელოვანია, მაგრამ პლატფორმების უმეტესობას ზრდის ზედა ზღვარი აქვს, რადგან კონკრეტული სერვისით ადამიანების შეზღუდული რაოდენობაა დაინტერესებული.


ეს არ არის ფინანსური რჩევა. ვაჭრობა/ინვესტირება დაკავშირებულია მაღალ რისკებთან და იმ შემთხვევაშიც კი, თუ რეკომენდაციების შესაბამისად არის განხორციელებული, შესაძლოა, გამოიწვიოს არსებითი დანაკარგები, ისევე როგორც – მოგება. ამიტომ, დეტალურად უნდა გააანალიზოთ, რამდენად მისაღებია ვაჭრობა/ინვესტირება თქვენი ფინანსური მდგომარეობის გათვალისწინებით და შეგიძლიათ თუ არა, აიღოთ თანხის დაკარგვის მაღალი რისკი. ვაჭრობის/ინვესტირების განხორციელება არანაირი ფორმით არ უზრუნველყოფს მოგებას.
წინა

განსხვავებები ჩვეულებრივ და პრივილეგირებულ აქციებს შორის

შემდეგი

რჩევები მყარი ფინანსური მომავლის შესაქმნელად

მსგავსი სტატიები

რას მოიცავს სამრეწველო საქონლის სექტორი?
ინდუსტრიები

რას მოიცავს სამრეწველო საქონლის სექტორი?

by Giorgi
დეკემბერი 27, 2024
რას ნიშნავს მზარდი ინდუსტრია?
ინდუსტრიები

რას ნიშნავს მზარდი ინდუსტრია?

by Giorgi
დეკემბერი 25, 2024
როგორ გამოიმუშავებს Apple ფულს?
ინდუსტრიები

როგორ გამოიმუშავებს Apple ფულს?

by Giorgi
ნოემბერი 15, 2024
როგორ გამოიმუშავებს Netflix ფულს?
ინდუსტრიები

როგორ გამოიმუშავებს Netflix ფულს?

by Giorgi
ნოემბერი 13, 2024
რას ნიშნავს Apple-ის „გალავნიანი ბაღი“?
ინდუსტრიები

რას ნიშნავს Apple-ის „გალავნიანი ბაღი“?

by Giorgi
ნოემბერი 7, 2024
მეტი
შემდეგი
რჩევები მყარი ფინანსური მომავლის შესაქმნელად

რჩევები მყარი ფინანსური მომავლის შესაქმნელად

გამოიწერე სიახლეები

Investhub.ge

Marketer.ge-ს გუნდი საქართველოს ბანკის მხარდაჭერით წარმოგიდგენთ საინფორმაციო და საგანმანათლებლო პლატფორმას investhub.ge
გაითვალისწინეთ, ინფორმაცია, რომელსაც გაეცნობით ვებგვერდზე არ წარმოადგენს ფინანსურ რჩევას.

უახლესი ინფორმაციები

  • რჩევები საფონდო ბირჟაზე წარმატების მისაღწევად
  • 5 კლასიკური წიგნი ინვესტირებაზე — უორენ ბაფეტის რეკომენდაციები
  • როგორ დავიწყოთ საფონდო ბირჟაზე ინვესტირება?

კატეგორიები

  • სიახლეები
  • ინვესტიციის ანბანი
  • რჩევები
  • ადამიანები
  • მასტერკლასები
  • სიახლეები
  • განათლება
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ

© 2022 Marketer.ge. All rights reserved

No Result
ყველას ნახვა
  • სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ

© 2022 Marketer.ge. All rights reserved