• სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ
No Result
ყველას ნახვა
Investhub.ge
  • სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ
No Result
ყველას ნახვა
Investhub.ge
No Result
ყველას ნახვა
მთავარი სიახლეები

რომელია უკეთესი მეტავერსული აქცია ? Apple vs Microsoft

რომელი ამ გიგანტთაგანი იქნება მომავალ დიდ ტექნოლოგიურ ტენდენციაში გამარჯვებული?

თებერვალი 23, 2022
in სიახლეები
რომელია უკეთესი მეტავერსული აქცია ? Apple vs Microsoft
გაზიარება

შესაძლოა, მეტავერსი ახლა საწყის სტადიაზე იმყოფება, მაგრამ რეალურ და ვირტუალურ სამყაროებს შორის საზღვრების დანგრევის იმ პოტენციალიდან გამომდინარე, რომელიც მას გააჩნია, მოსალოდნელია, რომ გრძელვადიან პერსპექტივაში ის უზარმაზარი გახდება.

მესამე მხარის შეფასებით, 2028 წელს მეტავერსის ბაზრის ზომა $830 მილიარდს შეადგენს, რაც შეიძლება გასაკვირი არც იყოს, რადგან ეს ტექნოლოგია ადამიანებს საშუალებას მისცემს, სახლიდან გაუსვლელად, სამგანზომილებიან ვირტუალურ სამყაროში რეალურ დროში დაუკავშირდნენ ერთმანეთს.

მოულოდნელი არ არის, რომ რამდენიმე ტექნიკური გიგანტი რბოლაშია ჩაბმული იმ მომგებიანი შესაძლებლობის წილის მოსაპოვებლად, რომელიც მეტავერსს გააჩნია. Apple და Microsoft გამონაკლისები არ არიან. ერთ-ერთმა მათგანმა მეტავერსის მასიური ბაზრის უკვე დაიწყო, მეორე კი ახალ მოწყობილობებზე მუშაობს, რათა ეს შესაძლებლობა ხელიდან არ გაუშვას.

მოდით, Apple-სა და Microsoft-ის მეტავერსულ პერსპექტივებს უფრო ახლოს შევხედოთ და გავიგოთ, თუ რომელს შეუძლია გამოიყენოს ეს ტექნოლოგიური ტენდენცია თავის სასარგებლოდ.

Metaverse World

Apple

Apple-ის პროდუქტებს მთელ მხსოფლიოში მილიარდობით მომხმარებელი იყენებს, რაც ნიშნავს, რომ მას გააჩნია არსებული ეკოსისტემა, რომელსაც შეუძლია, მეტავერსთან დაკავშირებული შეთავაზებები ბუნებრივად აითვისოს. ეს მიუთითებს იმაზე, თუ რატომ თქვა აღმასრულებელმა დირექტორმა – ტიმ კუკმა იანვრის საშემოსავლო კონფერენციაზე, რომ Apple „იკვლევს ახალ და განვითარებად ტექნოლოგიებს“ და მეტავერსი „ძალიან საინტერესოა ჩვენთვის“.

ერთ-ერთი გზა, რომლითაც Apple შეიძლება მეტავერსისგან სარგებელს ეძებდეს, არის მისი სპეციალური ცოდნა სამომხმარებლო ელექტრონიკის მოწყობილობების დამზადებაში. კომპანიის iPhone-ებს, iPad-ებსა და სხვა სატარებელ მოწყობილობებს, მსოფლიოს მასშტაბით, დაახლოებით, 1.8 მილიარდი მომხმარებელი ჰყავს, ეს კი იმას ნიშნავს, რომ Apple-ს შეუძლია ამ მომხმარებელთა ბაზას წარუდგინოს მეტავერსული მოწყობილობა და მათზე ჯვარედინული გაყიდვების სტრატეგია აამუშაოს.

სავარაუდოდ, ეს არის მიზეზი იმისა, თუ რატომ მუშაობს Apple ისეთი შერეული რეალობის ხელსაწყოზე, რომელიც გაფართოებულ რელოაბასა (AR) და ვირტუალურ რეალობას (VR) აერთიანებს. ეს შეიძლება გონივრული სვლა აღმოჩნდეს. მოწყობილობა, მილიონობით მომხმარებლისთვის ფანჯარა იქნება მეტავერსში, რომლის მორგებითაც ადამიანი ვირტუალურ სამყაროში აღმოჩნდება, სადაც ის მუშაობას, თამაშს, სწავლას ან სხვებთან ურთიერთობას შეძლებს.

IDC მიიჩნევს, რომ AR/VR მოწყობილობების მიწოდება შეიძლება 2025 წლამდე წლიურად დაახლოებით 46%-ით გაიზარდოს, დაახლოებით 44 მილიონ ერთეულამდე. Apple-ს ამ მოწყობილობის პოტენციური ფასის წერტილი მიუთითებს, რომ კომპანიას გრძელვადიან პერსპექტივაში ბაზარზე დომინირების საშუალება ექნება. TF International Securities-ის ანალიტიკოსი – მინგ-ჩი კუო ვარაუდობს, რომ Apple-მა შეიძლება თავისი პირველი მოწყობილობა ხმარებაში წლის ბოლოს ჩაუშვას.

გარდა ამისა, ბლუმბერგის ტექნოლოგიურმა რეპორტიორმა მარკ გურმენმა 2020 წელს განაცხადა, რომ Apple ამ მოწყობილოობას სავარაუდოდ 2022 წელს გამოუშვებდა. კომპანია ასევე შეიძლება მუშაობდეს მოწყობილობისთვის ცალკეული აპლიკაციების მაღაზიის შექმნაზე, რომელიც 3 ძირითად არეალს ისახავს მიზნად: ვიდეო თამაშები, კომუნიკაცია და მედიის მოხმარება.

ისეთი მოწყობილობის შექმნით, რომელიც მომხმარებლისთვის მეტავერსის კონცეფციის განსაცდელად საკვანძო რგოლი იქნება, როგორც ჩანს, Apple ყველაზე აშკარა მარშრუტით მიემართება მეტავერსის სამყაროში შესაბიჯებლად.

Microsoft

Microsoft-ს შეუძლია მეტავერსით რამდენიმე მიმართულებით ისარგებლოს, დაწყებული ქლაუდ გამოთვლებით, დამთავრებული ვიდეო თამაშებითა და სამუშაო სივრცის კოლაბორაციის პროგრამული უზრუნველყოფით.

სწორედ მას შემდეგ, რაც Meta Platforms-მა 2021 წლის ოქტომბერში დააანონსა თავისი განზრახვა მეტავერსზე დიდი ფსონების დადების შესახებ, Microsoft-მა განაცხადა, რომ გამოუშვებს Mesh-ს Microsoft Teams-ისთვის. პროგრამული უზრუნველყოფის გიგანტმა განმარტა, რომ Mesh for Teams ნებისმიერი ადამიანისთვის იქნება ხელმისაწვდომი სმარტფონის, ლეპტოპის ან შერეული რეალობის მოწყობილობის საშუალებით და Mesh for Teams ორგანიზაციებისთვის შეიძლება იყოს მეტავერსში შესასვლელი კარიბჭე.

Microsoft-ის პრესრელიზში ითქვა, რომ Mesh for Teams-ის საშუალებით მომხმარებლებს შეეძლებათ პროექტებზე ერთობლივად მუშაობა და იმ ბედნიერი შეხვედრების განცდა, რომლებიც ინოვაციებს ასტიმულირებდ. ორგანიზაციების ლიდერებს შეეძლებათ, თავიანთი მეტავერსები Teams-ში შექმნან. ამრიგად, Microsoft მეტავერსის ათვისებას გეგმავს Teams-ის საშუალებით, რომლის ყოველთვიურ აქტიურ მომხმარებელთა რიცხვი 270 მილიონია.

მეორე მხრივ, Microsoft-ის სათამაშო განყოფილებას კომპანიისთვის კიდევ ერთი მასიური მეტავერსული შესაძლებლობის გახსნა შეუძლია. კრიპტოვალუტის საინვესტიციო ფირმა – Grayscale-ის შეფასებით, მეტავერსის გეიმინგ ბაზარი 2025 წლისთვის შეიძლება $400-მილიარდიან ბაზრად იქცეს, რაც ძირითადად თამაშში არსებულ ატრიბუტებზე ფულის ხარჯვით არის განპირობებული. Microsoft ერთ-ერთი ყველაზე კარგი საშუალებაა ამ შესაძლებლობის გამოსაყენებლად, რადგან მას ამ მიმართულებით გააჩნია გამომწერების სოლიდური ბაზა და ასევე, მან, უფრო მეტი გეიმერის მოსაზიდად, სათამაშო კოლექცია აგრესიულად გააფართოვა.

კომპანია თვლის, რომ Activision Blizzard-ის $68.7 მილიარდად შეძენა Microsoft-ის სათამაშო ბიზნესის ზრდას ყველა მოწყობილობის მიმართულებით დააჩქარებს. გაითვალისწინეთ ის ფაქტი, რომ Microsoft-ის Xbox Game Pass სერვისს 25 მილიონზე მეტი გამომწერი ჰყავს და, შესაბამისად, კომპანიას უკვე გააჩნია მომხმარებლების უზარმაზარი ბაზა, რომელსაც მეტასამყაროსთვის ოპტიმიზებულ თამაშებს შესთავაზებს.

საბოლოოდ, შეიძლება ითქვას, რომ Microsoft-ს შეუძლია მეტავერსის შესაძლებლობის ერთზე მეტი გზით გამოყენება. კარგი ნაწილი ის არის, რომ, Mesh for Teams-ის წყალობით, კომპანია უკვე ამ გზაზე დგას და ახალი აპლიკაციების დამატებასთან ერტად ყველაფერი შეიძლება უკეთესობისკენ წავიდეს.

 

ვერდიქტი

როდესაც Apple-ს სწრაფვა მეტავერსში დიდების მოპოვებისკენ, როგორც ჩანს, ინკუბაციურ ფაზაშია, Microsoft-მა ამ მიმართულებით სვლები უკვე გააკეთა. ბაზარს ჯერ კიდევ არ უნახავს ეფლის მოწყობილობა, როცა მაიქროსოფთის მომხმარებლები, Mesh-ის საშუალებით, უკვე გრძნობენ და გამოცდიან მეტავერსს. გარდა ამია, Microsoft-ის წინ ვიდეო თამაშების მიმართულებით უზარმაზარი შესაძლებლობების არეალი იშლება.

დამატებით, ინვესტორებმა არ უნდა დაივიწყონ, რომ Microsoft ამჟამად უფრო სწრაფი ნაბიჯებით იზრდება, ვიდრე Apple. მოსალოდნელია, რომ კომპანიის შემოსავალი 2022 ფისკალურ წელს 18%-ით გაიზრდება, 2023-ში კი – 14%-ით. Apple-ს შემოსავალი კი, მოსალოდნელია, რომ 2022 წელს 8%-ით, ხოლო 2023 წელს 5.7%-ით გაიზრდება. Microsoft-ის ადრეული მეტავერსული უპირატესობა და მისი ფართო შესაძლებლობები შეიძლება დაეხმაროს კომპანიას, რომ Apple-ს დიდი ხნის განმავლობაში აჯობოს. შესაბამისად, ამჟამად, მეტავერსული თვალსაზრისით, Microsoft უკეთესი ფსონია.

წინა

რამდენად ღირს Abbott Laboratories-ის აქციების შეძენა?

შემდეგი

3 ტოპ ტექნოლოგიური კომპანიის აქცია $20-ზე ნაკლებად

მსგავსი სტატიები

რას უნდა მოველოდეთ მიმდინარე კვირაში საფონდო ბირჟისგან?
სიახლეები

რას უნდა მოველოდეთ მიმდინარე კვირაში საფონდო ბირჟისგან?

by Giorgi
სექტემბერი 30, 2024
Nike-მა 2024 წლის ზაფხულის ოლიმპიადისთვის ახალი სარეკლამო კამპანია დაიწყო
სიახლეები

ხვალ Nike კვარტალურ შედეგებს გამოაქვეყნებს

by Giorgi
სექტემბერი 30, 2024
ნეგატიური სიახლის შემდეგ, Intel-ის აქციების ფასი შემცირდა
სიახლეები

Arm Holdings-ის მმართველმა გუნდმა Intel-ის ერთ-ერთი განყოფილების შესყიდვის სურვილი გამოთქვა

by Giorgi
სექტემბერი 30, 2024
2020 წლის შემდეგ პირველად, Fed-მა აშშ-ში საპროცენტო განაკვეთები შეამცირა
სიახლეები

რამდენად მოსალოდნელია აშშ-ში საპროცენტო განაკვეთების უფრო მეტად შემცირება?

by Giorgi
სექტემბერი 30, 2024
აგვისტოში აშშ-ში ინფლაცია, 2021 წლის შემდეგ, ყველაზე დაბალ დონემდე დაეცა
სიახლეები

აგვისტოში აშშ-ში ინფლაცია, 2021 წლის შემდეგ, ყველაზე დაბალ დონემდე დაეცა

by Giorgi
სექტემბერი 27, 2024
მეტი
შემდეგი
3 ტოპ ტექნოლოგიური კომპანიის აქცია $20-ზე ნაკლებად

3 ტოპ ტექნოლოგიური კომპანიის აქცია $20-ზე ნაკლებად

გამოიწერე სიახლეები

Investhub.ge

Marketer.ge-ს გუნდი საქართველოს ბანკის მხარდაჭერით წარმოგიდგენთ საინფორმაციო და საგანმანათლებლო პლატფორმას investhub.ge
გაითვალისწინეთ, ინფორმაცია, რომელსაც გაეცნობით ვებგვერდზე არ წარმოადგენს ფინანსურ რჩევას.

უახლესი ინფორმაციები

  • რჩევები საფონდო ბირჟაზე წარმატების მისაღწევად
  • 5 კლასიკური წიგნი ინვესტირებაზე — უორენ ბაფეტის რეკომენდაციები
  • როგორ დავიწყოთ საფონდო ბირჟაზე ინვესტირება?

კატეგორიები

  • სიახლეები
  • ინვესტიციის ანბანი
  • რჩევები
  • ადამიანები
  • მასტერკლასები
  • სიახლეები
  • განათლება
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ

© 2022 Marketer.ge. All rights reserved

No Result
ყველას ნახვა
  • სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ

© 2022 Marketer.ge. All rights reserved