Google-ის აქციებმა 2021 წელს საბოლოოდ აჯობა სხვა FANG-ის აქციებს. 2022 წლის FANG-ის აქციებისთვის კი წელი არასტაბილურად დაიწყო. 3 თებერვალს დაეტა “მეტას” აქციები, ცოტა უფრო ადრე “ნეტფლიქსის”. ამ დროს კი Google ციფრულ რეკლამაში კვლავ ლიდერობს.
8 თებერვალს Google-ის აქციები 4%-ით დაეცა ბაზრის გახსნაზე. მისმა მშობელმა კომპანიამ, Alphabet-ის აქციების 20/1-ზე გაყოფა გამოაცხადა, რომელიც ძალაში 15 ივლისს, ბიზნესის დახურვის მერე შევა.
ინვესტიციები ზრდას განაგრძობს. Alphabet ელოდება 2022 წლის კაპიტალური ხარჯების “მნიშვნელოვან ზრდას“, რაც ასახავს ინვესტიციებს კომპიუტერულ სერვერებში, ინტერნეტ მონაცემთა ცენტრებში და საოფისე ფართების მშენებლობაში.
GOOGLE-ის აქციები 2022 წელს უფრო რთული შედარების წინაშე აღმოჩნდება, რადგან კოროვირუსული საგანგებო მდგომარეობა ნელ–ნელა კლებას განიცდის.
ხანგრძლივი პერიოდის შემდეგ, GOOGLE-ის აქციები ამოვარდა IBD ლიდერბორდიდან. ლიდერბორდი არის IBD-ის წამყვანი აქციების კურირებული სია, რომლებიც გამოირჩევიან ტექნიკური და ფუნდამენტური მეტრიკებით.
Google Stock: Play Store შემოსავალი დაეცემა
Android-ის მობილური ოპერაციული სისტემით, რომელიც ჩაშენებულია მთელი მსოფლიო მასშტაბით გაყიდულ მოწყობილობებში, Play Store-დან შემოსავლების ზრდა კვლავ ნათელია. Google-მა ოქტომბერში განაცხადა, რომ სერვისის საფასური მის Play Store-ში შემცირდება 15%-მდე. ეს ნაბიჯი კი შეამცირებს შემოსავალს.
მსხვილი კაპიტალის ინტერნეტ აქციებს მარეგულირებელი წინააღმდეგობები ემუქრება. მოულოდნელად, პრეზიდენტმა ჯო ბაიდენმა 15 ივნისს ლინა ხანი ფედერალური სავაჭრო კომისიის თავმჯდომარედ დაასახელა. ხანი იყო უზარმაზარი ტექნოლოგიური კომპანიების კრიტიკოსი. 20 ივლისს ბაიდენმა წარადგინა ჯონათან კანტერი, Big Tech-ის დიდი ხნის კრიტიკოსი, იუსტიციის დეპარტამენტის ანტიმონოპოლიური განყოფილების ხელმძღვანელად.
Alphabet-ის ახალი აღმასრულებელი დირექტორის, სუნდარ პიჩაის დროს Google-მა გააუმჯობესა გამჭვირვალობა. 2021 წელს Google-მა გამოაცხადა, რომ მისი სწრაფად მზარდი ღრუბლოვანი კომპიუტერული ბიზნესი წამგებიანია, მაღალი ინვესტიციების ფონზე.
მას შემდეგ, რაც აშშ–ის უზენაესმა სასამართლომ მიიღო გადაწყვეტილება Alphabet-ის სასარგებლოდ Oracle-თან საავტორო უფლებების დავის შესახებ, რომელიც მოიცავს Android-ის მობილურ პროგრამულ უზრუნველყოფას, “გუგლის” აქციებმა უფრო მოიმატა, მაგრამ მას მიუთითებენ უფრო მკაცრ რეგულაციაზე, რომელიც მიმართულია საძიებო გიგანტზე.
იუსტიციის დეპარტამენტმა 2020 წლის ოქტომბერში შეიტანა ანტიმონოპოლიური სარჩელი Google-ის წინააღმდეგ. მან კომპანია დაადანაშაულა იმაში, რომ Google-მა ზიანი მიაყენა კონკურენციას და მომხმარებლებს ინტერნეტ ძიების მონოპოლიზაციით და ძიებასთან დაკავშირებული რეკლამით. ფულადი სახსრების უზარმაზარი მარაგის გამო, GOOGLE-ის აქციამ გააუქმა ევროკავშირის მიერ ანტიმონოპოლიური ნიშნით დაწესებული სამი ჯარიმა, საერთო ჯამში 9,3 მილიარდი დოლარის ოდენობით.
ინვესტორების უმეტესობა ჯერ კიდევ იცნობს კომპანიას Google-ის სახელით, მიუხედავად იმისა, რომ 2015 წელს ინტერნეტ საძიებო გიგანტი რეორგანიზებული იყო, როგორც ჰოლდინგ კომპანია Alphabet. რესტრუქტურიზაციის ნაბიჯმა Google-ის ძირითადი ინტერნეტ სარეკლამო ბიზნესი გამოყო ისეთი კადრებისგან, როგორიცაა ავტონომიური მანქანები და Verily Life Sciences ერთეული. Google-ის აქციები შეიძლება გაიზარდოს, თუ Verily წარადგენს თავდაპირველ საჯარო შეთავაზებას. ხარჯების დაზოგვის მიზნით, Google-მა დახურა Loon, მისი ერთ–ერთი პროექტი.
Google-ის აქციების ძალა ხელოვნურ ინტელექტში მოიცავს ციფრულ რეკლამას, Google Cloud Platform-ს, YouTube-ს და სამომხმარებლო ტექნიკის პროდუქტებს. GOOGL აქცია ხელოვნური ინტელექტის მხოლოდ ერთი აქციაა, რომელზე დაკვირვებაც ღირს.
სარეკლამო ბიზნესი გუგლისთვის წამყვანია
მიუხედავად იმისა, რომ Google გაფართოვდა ღრუბლოვანი გამოთვლებისა და სამომხმარებლო ტექნიკის სფეროში, ციფრული რეკლამა კვლავ შემოსავლის უზარმაზარ წილს შეადგენს. გუგლმა 24 ივნისს განაცხადა, რომ მისი Chrome ინტერნეტ ბრაუზერი შეაჩერებსს მესამე მხარის ქუქიების მხარდაჭერას 2023 წლის ბოლოსთვის, საწყის ვადაზე ორი წლით გვიან.
Amazon-ი იკავებს საბაზრო წილს Google-ის აქციებიდან ინტერნეტ ძიებასთან დაკავშირებულ რეკლამაში, ნათქვამია ბაზრის კვლევის ფირმა eMarketer-ის ანგარიშში. როდესაც Amazon-მა მოიპოვა ადგილი ციფრულ რეკლამაში, Google-მა 2020 წელს დიდი ცვლილება მოახდინა ელექტრონული კომერციის ჩამონათვალში. Google-მა ასევე გააღრმავა კავშირები Shopify-თან (SHOP), ელექტრონული კომერციის პროგრამული უზრუნველყოფის პროვაიდერთან.
Bank of America-ის პროგნოზით, YouTube-ის სააბონენტო ბიზნესი 2025 წლისთვის 18 მილიარდ დოლარს მიაღწევს. გარდა ამისა, გასული წლის ბოლოს Google-მა განაცხადა, რომ YouTube-ს ჰყავს 30 მილიონზე მეტი მუსიკისა და პრემიუმ ფასიანი გამომწერი, ხოლო YouTube TV-ს 3 მილიონზე მეტი გამომწერი.
ანალიტიკა
დეკემბრის კვარტალში Google GAAP-ის შემოსავალი 38%-ით გაიზარდა და 30,69 აშშ დოლარი შეადგინა თითო აქციაზე, მათ შორის, 2,84 აშშ დოლარის მოგება აქციაზე ინვესტიციებში. იმისდა მიხედვით, თუ როგორ იმუშავებს Nasdaq 2022 წელს, Google-ის მოგება კაპიტალის ინვესტიციებზე შეიძლება შეცვალოს, ნათქვამია UBS-ის ბოლო მოხსენებაში.
ასევე, კომპანიის მთლიანი შემოსავალი გაიზარდა 32%-ით, 75,33 მილიარდ დოლარამდე. ანალიტიკოსებმა შეაფასეს Google-ის შემოსავალი 27,68 აშშ დოლარად თითო აქციაზე, მთლიანი შემოსავალი 72,3 მილიარდი დოლარით.
კომპანიამ განაცხადა, რომ წმინდა შემოსავალმა – ტრაფიკის შეძენის ხარჯების გამოკლებით – შეადგინა 61,90 მილიარდი დოლარი, 59,25 მილიარდი დოლარის შეფასებით. ტრაფიკის შეძენის ხარჯები 28%-ით გაიზარდა და 13,43 მილიარდ დოლარს მიაღწია.
Google Stock – ვიყიდოთ თუ არა ახლა?
რეიტინგი, A+-დან E-მდე მასშტაბით, ზომავს ინსტიტუციურ ყიდვას და გაყიდვებს აქციაში. A+ ნიშნავს მძიმე ინსტიტუციურ შესყიდვას; E ნიშნავს მძიმე გაყიდვას, C კლასი წარმოდგენილია, როგორც ნეიტრალური.
GOOGLE-ის აქციას აქვს IBD Composite Rating 95 საუკეთესო შესაძლო 99-დან.
მე-4 კვარტალში არსებული შემოსავლის ანგარიშის შემდგომი ხარვეზის გამო, Google-ის აქციები გადავიდა ყიდვის ზონაში. მარაგი შემცირდა, მაგრამ მან შეძლო სტაბილურობის შექმნა. მას ასევე შეეძლო დაეტოვებინა თავისი 50-დღიანი ხაზი.
8 თებერვლის მდგომარეობით, გუგლის აქციას აქვს შესვლის წერტილი 3019.43. არასტაბილურობის ფონზე, GOOGLE-ის აქციები არ იმყოფება ყიდვის ზონაში.
წყარო: finance.yahoo