• სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ
No Result
ყველას ნახვა
Investhub.ge
  • სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ
No Result
ყველას ნახვა
Investhub.ge
No Result
ყველას ნახვა
მთავარი ინვესტიციის ანბანი

რას ნიშნავს „წმინდა ინვესტიცია“?

ოქტომბერი 12, 2023
in ინვესტიციის ანბანი
რას ნიშნავს „წმინდა ინვესტიცია“?
გაზიარება

„წმინდა ინვესტიცია“ არის მთლიანი თანხა, რომელსაც კომპანია ხარჯავს კაპიტალურ აქტივებზე, მათი ამორტიზაციის ხარჯების გამოკლებით. ეს მაჩვენებელი გვიქმნის რეალურ წარმოდგენას დანახარჯების შესახებ გრძელვადიანი მოხმარების საქონელზე, როგორიცაა საწარმოები, აღჭურვილობა და პროგრამული უზრუნველყოფა, რომელიც კომპანიის ოპერაციებში გამოიყენება.

კაპიტალური აქტივები დროთა განმავლობაში კარგავს ღირებულებას მოხმარების, ცვეთისა და მოძველების გამო. აქედან გამომდინარე, მთლიანი კაპიტალური ხარჯებიდან (CapEx) ამორტიზაციის გამორიცხვა მათი რეალური ღირებულების უფრო ზუსტ სურათს გვთავაზობს.

კაპიტალური აქტივები მოიცავს ყველა ქონებასა და აღჭურვილობას, რომელიც ხელს უწყობს ბიზნესის პროდუქტიულ შესაძლებლობებს. კაპიტალური ხარჯების ჯამი ასევე მოიცავს მათი მოვლის, შენარჩუნების, შეკეთებისა და მონტაჟის ხარჯებს.

წმინდა ინვესტიცია ქვეყნებისთვის

წმინდა ინვესტიცია ქვეყნის მთლიანი შიდა პროდუქტის (მშპ) შემადგენელ კომპონენტს წარმოადგენს.

ქვეყნის მშპ-ში ეს მაჩვენებელი მიუთითებს მთლიან კერძო შიდა ინვესტიციებზე. იგი მოიცავს კერძო კომპანიებისა და მთავრობების ყველა ხარჯს უძრავ ქონებასა და ინვენტარზე. ამრიგად, ეს არის ქვეყნის პოტენციური ეკონომიკური წარმოების შესაძლებლობების წამყვანი მაჩვენებელი.

წმინდა ინვესტიციის გააზრება

თუ მთლიანი ინვესტიცია მუდმივად აღემატება ამორტიზაციას, წმინდა ინვესტიციის მაჩვენებელი დადებითი იქნება, რაც იმას ნიშნავს, რომ კომპანიის პროდუქტიული შესაძლებლობები იზრდება. თუ მთლიანი ინვესტიცია მუდმივად ჩამორჩება ამორტიზაციას, წმინდა ინვესტიცია უარყოფითი იქნება, ეს კი იმაზე მიუთითებს, რომ კომპანიის პროდუქტიული სიმძლავრე მცირდება. შეიძლება ეს დიდი პრობლემა იყოს ყველა სუბიექტისთვის, დაწყებული პატარა კომპანიებით, დასრულებული უმსხვილესი ეროვნული ეკონომიკებით.

აქედან გამომდინარე, წმინდა ინვესტიცია, მთლიანთან შედარებით, არის უკეთესი მაჩვენებელი, იმისა, თუ რა მოცულობის ინვესტიციას ახორციელებს საწარმო თავის ბიზნესში, ვინაიდან ის ამორტიზაციას ითვალისწინებს.

წელიწადში მინიმუმ მთლიანი ამორტიზაციის ტოლი თანხის ინვესტირება არის საჭირო იმისათვის, რომ აქტივების ბაზა (ძირითადი აქტივები, რომლებიც ღირებულებას ანიჭებს კომპანიას, ინვესტიციას ან სესხს) არ შემცირდეს. ეს შეიძლება პრობლემა არ იყოს ერთი ან ორი წლის განმავლობაში, მაგრამ წმინდა ინვესტიცია, რომელიც ხანგრძლივი დროის განმავლობაში უარყოფითია, საბოლოოდ საწარმოს არაკონკურენტუნარიანს გახდის.

წმინდა ინვესტიციის გამოთვლა

დავუშვათ, კომპანიამ $1 მილიონი დახარჯა ახალ მანქანა-დანადგარზე, რომლის მოსალოდნელი სასიცოცხლო ციკლი 30 წელს შეადგენს, ხოლო მისი ნარჩენი ღირებულება $100,000-ს უტოლდება. ამორტიზაციის წრფივი მეთოდის საფუძველზე, დანადგარის წლიური ცვეთა იქნება $30,000. ამ მაჩვენებელს შემდეგი გამოთვლის შედეგად ვიღებთ: ($1,000,000 – $100,000)/30. შესაბამისად, პირველი წლის ბოლოს წმინდა ინვესტიციის ოდენობა $970,000 იქნება.

ფორმულა

წმინდა ინვესტიციის გამოსათვლელი ფორმულა ასე გამოიყურება:

წმინდა ინვესტიცია = კაპიტალური ხარჯები – ცვეთა (უნაღდო)

კაპიტალ აქტივებში რეგულარული ინვესტირება გადამწყვეტია საწარმოს მუდმივი წარმატებისთვის. კომპანიისთვის საჭირო წმინდა ინვესტიციის ოდენობა დამოკიდებულია იმ სექტორზე, რომელშიც ის ოპერირებს. სექტორები, როგორებიც არის სამრეწველო პროდუქტები, საქონლის მწარმოებლები, კომუნალური მომსახურება და ტელეკომუნიკაციები, კაპიტალის თვალსაზრისით უფრო ინტენსიურია, ვიდრე, მაგალითად, ტექნოლოგიური და სამომხმარებლო პროდუქტების სექტორები.

ამიტომ, სხვადასხვა კომპანიებს შორის წმინდა ინვესტიციების შედარებისას მათი სექტორების გათვალისწინება მნიშვნელოვანია.

წინა

რა ხდებოდა გუშინ საფონდო ბირჟაზე?

შემდეგი

უდიდესი კარიერული შეცდომა, რომლის შესახებაც რეი დალიო გვაფრთხილებს

მსგავსი სტატიები

რჩევები საფონდო ბირჟაზე წარმატების მისაღწევად
ინვესტიციის ანბანი

რჩევები საფონდო ბირჟაზე წარმატების მისაღწევად

by Giorgi
დეკემბერი 30, 2024
5 კლასიკური წიგნი ინვესტირებაზე — უორენ ბაფეტის რეკომენდაციები
ინვესტიციის ანბანი

5 კლასიკური წიგნი ინვესტირებაზე — უორენ ბაფეტის რეკომენდაციები

by Giorgi
დეკემბერი 30, 2024
როგორ დავიწყოთ საფონდო ბირჟაზე ინვესტირება?
ინვესტიციის ანბანი

როგორ დავიწყოთ საფონდო ბირჟაზე ინვესტირება?

by Giorgi
დეკემბერი 30, 2024
ფულის 8 არქეტიპი — რომელს მიეკუთვნებით თქვენ?
ინვესტიციის ანბანი

ფულის 8 არქეტიპი — რომელს მიეკუთვნებით თქვენ?

by Giorgi
დეკემბერი 30, 2024
სასარგებლო რჩევები საკუთარ თავში ინვესტირებისთვის
საკუთარ თავში ინვესტირება

სასარგებლო რჩევები საკუთარ თავში ინვესტირებისთვის

by Giorgi
დეკემბერი 27, 2024
მეტი
შემდეგი
უდიდესი კარიერული შეცდომა, რომლის შესახებაც რეი დალიო გვაფრთხილებს

უდიდესი კარიერული შეცდომა, რომლის შესახებაც რეი დალიო გვაფრთხილებს

გამოიწერე სიახლეები

Investhub.ge

Marketer.ge-ს გუნდი საქართველოს ბანკის მხარდაჭერით წარმოგიდგენთ საინფორმაციო და საგანმანათლებლო პლატფორმას investhub.ge
გაითვალისწინეთ, ინფორმაცია, რომელსაც გაეცნობით ვებგვერდზე არ წარმოადგენს ფინანსურ რჩევას.

უახლესი ინფორმაციები

  • რჩევები საფონდო ბირჟაზე წარმატების მისაღწევად
  • 5 კლასიკური წიგნი ინვესტირებაზე — უორენ ბაფეტის რეკომენდაციები
  • როგორ დავიწყოთ საფონდო ბირჟაზე ინვესტირება?

კატეგორიები

  • სიახლეები
  • ინვესტიციის ანბანი
  • რჩევები
  • ადამიანები
  • მასტერკლასები
  • სიახლეები
  • განათლება
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ

© 2022 Marketer.ge. All rights reserved

No Result
ყველას ნახვა
  • სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ

© 2022 Marketer.ge. All rights reserved