• სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ
No Result
ყველას ნახვა
Investhub.ge
  • სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ
No Result
ყველას ნახვა
Investhub.ge
No Result
ყველას ნახვა
მთავარი ინვესტიციის ანბანი

რას ნიშნავს კონკურენტული უპირატესობა?

აპრილი 17, 2024
in ინვესტიციის ანბანი
რას ნიშნავს კონკურენტული უპირატესობა?
გაზიარება

კონკურენტული უპირატესობა გულისხმობს ფაქტორებს, რომლებიც კონკრეტულ კომპანიას საშუალებას აძლევს, საქონელი ან მომსახურება, კონკურენტებთან შედარებით, უკეთესად ან უფრო იაფად აწარმოოს. ამ ფაქტორების წყალობით მწარმოებელი სუბიექტი გამოიმუშავებს მეტ გაყიდვებს ან უფრო დიდ მარჟას მის საბაზრო კონკურენტებთან შედარებით. კონკურენტული უპირატესობები მოიცავს მრავალ ფაქტორს, მათ შორის ხარჯების სტრუქტურას, ბრენდირებას, პროდუქციის შეთავაზების ხარისხს, სადისტრიბუციო ქსელს, ინტელექტუალურ საკუთრებას და მომხმარებელთა მომსახურებას.

კონკურენტული უპირატესობის გააზრება

კონკურენტული უპირატესობები ქმნის უფრო დიდ ფასეულობას კომპანიისთვის და მისი აქციონერებისთვის. კონკურენტული უპირატესობების ორი ძირითადი ტიპი არსებობს — შედარებითი და დიფერენციალური.

შედარებითი უპირატესობა გულისხმობს მდგომარეობას, როდესაც კომპანიას შეუძლია პროდუქციის წარმოება უფრო ეფექტიანად და დაბალ ფასად, ვიდრე მის კონკურენტებს.

დიფერენციალური უპირატესობის დროს კი ფირმის პროდუქტები ან მომსახურება განსხვავდება მისი კონკურენტების შეთავაზებებისგან და მათთან შედარებით აღმატებულად აღიქმება. დიფერენციალური უპირატესობა მოიცავს მოწინავე ტექნოლოგიებს, პატენტით დაცულ პროდუქტებს ან პროცესებს, ბრენდის ძლიერ იდენტურობას და ა. შ. ეს ფაქტორები მხარს უჭერს მოგების მაღალ მარჟას და ბაზრის დიდ წილს.

მაგალითად, Apple განთქმულია ისეთი ინოვაციური პროდუქტების შექმნით, როგორიც არის iPhone. ამასთან, კომპანია ბაზარზე მოწინავე პოზიციას, ელიტური ბრენდის შესაქმნელად, საზრიანი მარკეტინგული კამპანიების საშუალებით ამყარებს. კიდევ ერთი მაგალითია მედიკამენტების მწარმოებელი დიდი კომპანიები. მათ შეუძლიათ ბრენდირებული პრეპარატების გაყიდვა მაღალ ფასებში, რადგან ისინი დაცულია საპატენტო უფლებებით.

როგორ უნდა შექმნას კომპანიამ კონკურენტული უპირატესობა?

კონკურენტული უპირატესობის შესაქმნელად კომპანიას შეუძლია სამი ძირითადი მეთოდიდან ერთ-ერთი გამოიყენოს:

ღირებულება: მომხმარებლებს პროდუქტი და მომსახურება ყველაზე დაბალ ფასად შესთავაზოს.

დიფერენციაცია: წარმოადგინოს შეთავაზებები, რომელთა ხარისხი, სერვისი ან ფუნქციები კონკურენტებისას აღემატება.

სპეციალიზაცია: შექმნას შეთავაზებები, რომლებიც მორგებულია სამიზნე ბაზარზე.

შესაძლოა, საფასო კონკურენტული უპირატესობა ეფექტიანი იყოს, მაგრამ თუ კომპანია ფასებს ზედმეტად შეამცირებს, შეიძლება მოგების მარჟა ძალიან დაბალ დონემდე დაეცეს. ბევრი ფირმა არჩევს სხვა გზებით დიფერენცირებას, რაც ხელს უწყობს მათი მოგების მარჟის შენარჩუნებას ან გაფართოებას.

კონკურენტული უპირატესობის სარგებელი

როდესაც კომპანია ქმნის მდგრად კონკურენტულ უპირატესობას, ის საკუთარ თავს გამოარჩევს კონკურენტებისგან, უზრუნველყოფს ფასეულობით როგორც მომხმარებლებს, ისე დაინტერესებულ მხარეებს. სასურველი პროდუქტის ან სერვისის წარმოებით, რომელიც მის კონკურენტებზე უკეთესი ან უფრო იაფია, კომპანიას შეუძლია გაყიდვები გაზარდოს, მეტი შემოსავალი გამოიმუშაოს და მაღალი მოგება მიიღოს.

წინა

AMD-მ ახალი AI პროცესორები წარადგინა

შემდეგი

რა ხდებოდა 17 აპრილს საფონდო ბირჟაზე?

მსგავსი სტატიები

რჩევები საფონდო ბირჟაზე წარმატების მისაღწევად
ინვესტიციის ანბანი

რჩევები საფონდო ბირჟაზე წარმატების მისაღწევად

by Giorgi
დეკემბერი 30, 2024
5 კლასიკური წიგნი ინვესტირებაზე — უორენ ბაფეტის რეკომენდაციები
ინვესტიციის ანბანი

5 კლასიკური წიგნი ინვესტირებაზე — უორენ ბაფეტის რეკომენდაციები

by Giorgi
დეკემბერი 30, 2024
როგორ დავიწყოთ საფონდო ბირჟაზე ინვესტირება?
ინვესტიციის ანბანი

როგორ დავიწყოთ საფონდო ბირჟაზე ინვესტირება?

by Giorgi
დეკემბერი 30, 2024
ფულის 8 არქეტიპი — რომელს მიეკუთვნებით თქვენ?
ინვესტიციის ანბანი

ფულის 8 არქეტიპი — რომელს მიეკუთვნებით თქვენ?

by Giorgi
დეკემბერი 30, 2024
სასარგებლო რჩევები საკუთარ თავში ინვესტირებისთვის
საკუთარ თავში ინვესტირება

სასარგებლო რჩევები საკუთარ თავში ინვესტირებისთვის

by Giorgi
დეკემბერი 27, 2024
მეტი
შემდეგი
რა ხდებოდა 17 აპრილს საფონდო ბირჟაზე?

რა ხდებოდა 17 აპრილს საფონდო ბირჟაზე?

გამოიწერე სიახლეები

Investhub.ge

Marketer.ge-ს გუნდი საქართველოს ბანკის მხარდაჭერით წარმოგიდგენთ საინფორმაციო და საგანმანათლებლო პლატფორმას investhub.ge
გაითვალისწინეთ, ინფორმაცია, რომელსაც გაეცნობით ვებგვერდზე არ წარმოადგენს ფინანსურ რჩევას.

უახლესი ინფორმაციები

  • რჩევები საფონდო ბირჟაზე წარმატების მისაღწევად
  • 5 კლასიკური წიგნი ინვესტირებაზე — უორენ ბაფეტის რეკომენდაციები
  • როგორ დავიწყოთ საფონდო ბირჟაზე ინვესტირება?

კატეგორიები

  • სიახლეები
  • ინვესტიციის ანბანი
  • რჩევები
  • ადამიანები
  • მასტერკლასები
  • სიახლეები
  • განათლება
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ

© 2022 Marketer.ge. All rights reserved

No Result
ყველას ნახვა
  • სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ

© 2022 Marketer.ge. All rights reserved