• სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ
No Result
ყველას ნახვა
Investhub.ge
  • სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ
No Result
ყველას ნახვა
Investhub.ge
No Result
ყველას ნახვა
მთავარი ინვესტიციის ანბანი

რას ნიშნავს „მშობელი კომპანია“?

ოქტომბერი 18, 2023
in ინვესტიციის ანბანი
რას ნიშნავს „მშობელი კომპანია“?
გაზიარება

„მშობელი კომპანია“ არის ეკონომიკური ობიექტი, რომელიც ფლობს სხვა კომპანიის საკონტროლო პაკეტს. ეს მას ამ ფირმის ოპერაციების გაკონტროლების საშუალებას აძლევს. მშობელი კომპანიები შეიძლება შვილობილი ფირმის საქმიანობაში მეტად ან ნაკლებად აქტიურად იყოს ჩართული, რაც ამ უკანასკნელისთვის მინიჭებული მმართველობითი კონტროლის უფლების ხარისხზეა დამოკიდებული. თუმცა მშობელი კომპანია მუდამ ინარჩუნებს შვილობილი ფირმის აქტიური კონტროლის გარკვეულ დონეს.

როგორ მუშაობს მშობელი კომპანია?

მშობელი კომპანიები შეიძლება იყვნენ კონგლომერატები, რომლებიც შედგებიან სხვადასხვა, ერთი შეხედვით, ურთიერთდაკავშირებული ბიზნესისგან, რომლის მრავალფეროვან ბიზნეს ერთეულებს შეუძლიათ, “cross-branding”-ით (როდესაც ორი ბრენდი ერთად მუშაობს ახალი პროდუქტის შესაქმნელად) ისარგებლონ. თუმცა, მშობელი კომპანია განსხვავდება ჰოლდინგისგან. პირველი მათგანი ახორციელებს საკუთარ ბიზნეს ოპერაციებს, განსხვავებით ჰოლდინგისგან, რომელიც შექმნილია სპეციალურად შვილობილი კომპანიების ჯგუფის პასიურად ფლობისთვის — ხშირად საგადასახადო მიზნებისთვის.

მშობელი კომპანიები და მისი შვილობილი ფირმები შეიძლება ჰორიზონტალურად იყოს ინტეგრირებული, როგორც Gap-ის შემთხვევაში, რომელიც Old Navy-სა და Banana Republic-ის შვილობილ ფილიალებს ფლობს. ასევე შესაძლებელია ვერტიკალური ინტეგრაცია, წარმოების ან მიწოდების ჯაჭვის სხვადასხვა ეტაპზე მყოფი რამდენიმე კომპანიის ფლობით. მაგალითად, AT&T-ის მიერ Time Warner-ის შეძენა ნიშნავდა, რომ ის გახდა როგორც ფილმის წარმოების ბიზნესის, ასევე მაუწყებლობის მფლობელი.

მშობელ კომპანიად ჩამოყალიბება

ორი ყველაზე გავრცელებული გზა მშობელ კომპანიად ჩამოსაყალიბებლად არის მცირე ფირმების შესყიდვა ან კომპანიის გამოყოფა.

მსხვილი კომპანიები ხშირად ყიდულობენ მცირე ფირმებს კონკურენციის შესამსუბუქებლად, ოპერაციების გასაფართოებლად, ხარჯების შესამცირებლად ან სინერგიის მისაღწევად. მაგალითად, Meta-მ (ადრე ცნობილი, როგორც Facebook) შეიძინა Instagram მომხმარებლის საერთო ჩართულობის გასაზრდელად და საკუთარი პლატფორმის გასაძლიერებლად, ხოლო Instagram სარგებლობს მეტი მომხმარებლით და რეკლამის განსათავსებელი დამატებითი პლატფორმის არსებობით. თუმცა, Meta არ ახორციელებს ზედმეტ კონტროლს, მან Instagram-ს შეუნარჩუნა ავტონომიური გუნდი, მათ შორის თავდაპირველი დამფუძნებლები და აღმასრულებელი დირექტორი.

ბიზნესები, რომლებსაც სურთ თავიანთი ოპერაციების გამარტივება, ხშირად გამოყოფენ მთლიანი ორგანიზაციისგან ნაკლებად პროდუქტიულ ან დაუკავშირებელ შვილობილ კომპანიებს. მაგალითად, კომპანიამ შეიძლება გამოყოს თავისი ერთ-ერთი მომწიფებული ბიზნეს ერთეული, რომელიც არ იზრდება, რათა ზრდის უკეთესი პერსპექტივის მქონე პროდუქტზე ან სერვისზე ფოკუსირდეს. მეორეს მხრივ, თუ ბიზნესის ნაწილი სხვა მიმართულებით მიემართება და მშობელი კომპანიისგან განსხვავებული სტრატეგიული პრიორიტეტები აქვს, ის ამ შემთხვევაშიც შეიძლება მთლიან ეკონომიკურ ობიექტს გამოეყოს.

მნიშვნელოვანი საკითხები

იქიდან გამომდინარე, რომ მშობელი კომპანიები შვილობილ ფირმაში ხმის მიცემის უფლების მქონე აქციების 50%-ზე მეტს ფლობენ, მათ უნდა მოამზადონ კონსოლიდირებული ფინანსური ანგარიშგება, რომელიც ორი კომპანიის ფინანსურ მონაცემებს აერთიანებს და გამორიცხავს მათ შორის ნებისმიერ გადაკვეთას, მაგალითად, კომპანიის გადარიცხვების, გადახდებისა და სესხების მიმართულებით. ეს კომბინირებული ფინანსური ანგარიშგება კომპანიების მთელი ჯგუფის საერთო ფინანსური სიჯანსაღის სურათს წარმოაჩენს.

წინა

რა ხდებოდა გუშინ საფონდო ბირჟაზე?

შემდეგი

რას მოიცავს ძირითადი მასალების სექტორი?

მსგავსი სტატიები

რჩევები საფონდო ბირჟაზე წარმატების მისაღწევად
ინვესტიციის ანბანი

რჩევები საფონდო ბირჟაზე წარმატების მისაღწევად

by Giorgi
დეკემბერი 30, 2024
5 კლასიკური წიგნი ინვესტირებაზე — უორენ ბაფეტის რეკომენდაციები
ინვესტიციის ანბანი

5 კლასიკური წიგნი ინვესტირებაზე — უორენ ბაფეტის რეკომენდაციები

by Giorgi
დეკემბერი 30, 2024
როგორ დავიწყოთ საფონდო ბირჟაზე ინვესტირება?
ინვესტიციის ანბანი

როგორ დავიწყოთ საფონდო ბირჟაზე ინვესტირება?

by Giorgi
დეკემბერი 30, 2024
ფულის 8 არქეტიპი — რომელს მიეკუთვნებით თქვენ?
ინვესტიციის ანბანი

ფულის 8 არქეტიპი — რომელს მიეკუთვნებით თქვენ?

by Giorgi
დეკემბერი 30, 2024
სასარგებლო რჩევები საკუთარ თავში ინვესტირებისთვის
საკუთარ თავში ინვესტირება

სასარგებლო რჩევები საკუთარ თავში ინვესტირებისთვის

by Giorgi
დეკემბერი 27, 2024
მეტი
შემდეგი
რას მოიცავს ძირითადი მასალების სექტორი?

რას მოიცავს ძირითადი მასალების სექტორი?

გამოიწერე სიახლეები

Investhub.ge

Marketer.ge-ს გუნდი საქართველოს ბანკის მხარდაჭერით წარმოგიდგენთ საინფორმაციო და საგანმანათლებლო პლატფორმას investhub.ge
გაითვალისწინეთ, ინფორმაცია, რომელსაც გაეცნობით ვებგვერდზე არ წარმოადგენს ფინანსურ რჩევას.

უახლესი ინფორმაციები

  • რჩევები საფონდო ბირჟაზე წარმატების მისაღწევად
  • 5 კლასიკური წიგნი ინვესტირებაზე — უორენ ბაფეტის რეკომენდაციები
  • როგორ დავიწყოთ საფონდო ბირჟაზე ინვესტირება?

კატეგორიები

  • სიახლეები
  • ინვესტიციის ანბანი
  • რჩევები
  • ადამიანები
  • მასტერკლასები
  • სიახლეები
  • განათლება
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ

© 2022 Marketer.ge. All rights reserved

No Result
ყველას ნახვა
  • სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ

© 2022 Marketer.ge. All rights reserved