• სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ
No Result
ყველას ნახვა
Investhub.ge
  • სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ
No Result
ყველას ნახვა
Investhub.ge
No Result
ყველას ნახვა
მთავარი ინვესტიციის ანბანი

რას ნიშნავს „მოსავლის აღების სტრატეგია“?

ოქტომბერი 10, 2023
in ინვესტიციის ანბანი
რას ნიშნავს „მოსავლის აღების სტრატეგია“?
გაზიარება

„მოსავლის აღების სტრატეგია“ არის მარკეტინგული და ბიზნეს სტრატეგია, რომელიც გულისხმობს ინვესტირების შემცირებას ან შეწყვეტას პროდუქტში, პროდუქციის ხაზში ან ბიზნესის ხაზში, რათა ამ საქმიანობაში ჩართულმა სუბიექტებმა მაქსიმალური მოგება მიიღონ. ეს სტრატეგია, როგორც წესი, გამოიყენება პროდუქტის სასიცოცხლო ციკლის ბოლოს, როდესაც დადგინდება, რომ შემდგომი ინვესტიცია მისგან მიღებულ შემოსავალს აღარ გაზრდის.

„მოსავლის აღების სტრატეგიების“ გააზრება

როდესაც პროდუქტი სასიცოცხლო ციკლის დასასრულს უახლოვდება, ის, როგორც წესი, ვერ სარგებლობს დამატებითი ინვესტიციებით და მარკეტინგული ძალისხმევით. პროდუქტის ამ ეტაპს უწოდებენ „მეწველი ძროხის“ სტადიას და ეს ხდება მაშინ, როდესაც აქტივს მოაქვს ანაზღაურება და შემდგომ ინვესტიციას არ საჭიროებს. ამიტომ, „მოსავლის აღების სტრატეგიის“ გამოყენება კომპანიებს საშუალებას მისცემს, მიიღონ მაქსიმალური სარგებელი, სანამ პროდუქტი კლების სტადიას მიაღწევს. ხშირად კომპანიები საბოლოო პროდუქტისგან მიღებულ შემოსავალს ახალი პროდუქტების განვითარებისა და დისტრიბუციის დასაფინანსებლად იყენებს. ეს თანხები ასევე შეიძლება მოხმარდეს არსებული, მაღალი ზრდის პოტენციალის მქონე პროდუქტების პოპულარიზაციას.

მაგალითად, გამაგრილებელი სასმელების კომპანიამ შეიძლება შეწყვიტოს ინვესტიციები თავის გაზიან პროდუქტში, რომელიც ბაზარზე უკვე მყარად არის დამკვიდრებული, რათა ფინანსური რესურსები ენერგეტიკული სასმელების ახალი ხაზისთვის გამოყოს. კომპანიებს „მოსავლის აღების სტრატეგიის“ რამდენიმე ვარიანტი აქვს. ხშირად მმართველი გუნდები გაყიდვების გასაზრდელად, ბრენდის ლოიალობას ეყრდნობიან, ამიტომ ისინი ახალი პროდუქტებისთვის მარკეტინგულ ხარჯებს ამცირებენ ან საერთოდ აუქმებენ. „მოსავლის აღების სტრატეგიის“ გამოყენებისას კომპანიას შეუძლია, შეზღუდოს ან აღმოფხვრას კაპიტალური ხარჯები, როგორიცაა ახალი აღჭურვილობის შეძენა. გარდა ამისა, მმართველ გუნდს შეუძლია შეზღუდოს ხარჯები ოპერაციებზე.

მოსავლის აღების სტრატეგია შეიძლება მოიცავდეს კონკრეტული პროდუქტის ან პროდუქტის ხაზის თანდათანობით აღმოფხვრას, როდესაც ტექნოლოგიური მიღწევები რომელიმეს მოძველებულს ხდის. მაგალითად, კომპანიებმა, რომლებიც ყიდის სტერეო სისტემებს, თანდათან გააუქმა ფირსაკრავების გაყიდვები CD ფლეერების სასარგებლოდ, რადგან კომპაქტური დისკის გაყიდვები გაიზარდა, ხოლო ფირების — შემცირდა. გარდა ამისა, როდესაც კონკრეტული პროდუქტის გაყიდვები სამიზნე მაჩვენებელს მუდმივად ჩამორჩება, კომპანიებმა შეიძლება თანდათან ამოიღოს დაკავშირებული პროდუქტები თავიანთი პორტფელებიდან.

მნიშვნელოვანი საკითხები

„მოსავლის აღების სტრატეგია“ ასევე მნიშვნელოვანია ბიზნეს გეგმის თვალსაზრისითაც, რადგან ეს საინტერესოა ინვესტორებისთვის, როგორებიც არიან ვენჩურული კაპიტალისტები ან კერძო ინვესტორები. ამ მეთოდს ჩვეულებრივ მოიხსენიებენ, როგორც ბიზნესიდან გასვლის სტრატეგიას, რადგან ინვესტორები ცდილობენ კომპანიაში თავიანთი წილის გაყიდვას მისი წარმატების შემდეგ. ისინი იყენებენ „მოსავლის აღების სტრატეგიას“ თავიანთი ინვესტიციიდან მიღებული მოგების მოსაგროვებლად, რათა ეს ფულადი სახსრები ახალ საწარმოებში დააბანდონ. ინვესტორებისთვის „მოსავლის აღების სტრატეგია“ შეიძლება იყოს კომპანიის სხვა ფირმისთვის მიყიდვა ან აქციების პირველადი საჯარო შეთავაზება (IPO).

წინა

რა ხდებოდა გუშინ საფონდო ბირჟაზე?

შემდეგი

რას ნიშნავს საბაზრო სეგმენტი?

მსგავსი სტატიები

რჩევები საფონდო ბირჟაზე წარმატების მისაღწევად
ინვესტიციის ანბანი

რჩევები საფონდო ბირჟაზე წარმატების მისაღწევად

by Giorgi
დეკემბერი 30, 2024
5 კლასიკური წიგნი ინვესტირებაზე — უორენ ბაფეტის რეკომენდაციები
ინვესტიციის ანბანი

5 კლასიკური წიგნი ინვესტირებაზე — უორენ ბაფეტის რეკომენდაციები

by Giorgi
დეკემბერი 30, 2024
როგორ დავიწყოთ საფონდო ბირჟაზე ინვესტირება?
ინვესტიციის ანბანი

როგორ დავიწყოთ საფონდო ბირჟაზე ინვესტირება?

by Giorgi
დეკემბერი 30, 2024
ფულის 8 არქეტიპი — რომელს მიეკუთვნებით თქვენ?
ინვესტიციის ანბანი

ფულის 8 არქეტიპი — რომელს მიეკუთვნებით თქვენ?

by Giorgi
დეკემბერი 30, 2024
სასარგებლო რჩევები საკუთარ თავში ინვესტირებისთვის
საკუთარ თავში ინვესტირება

სასარგებლო რჩევები საკუთარ თავში ინვესტირებისთვის

by Giorgi
დეკემბერი 27, 2024
მეტი
შემდეგი
რას ნიშნავს საბაზრო სეგმენტი?

რას ნიშნავს საბაზრო სეგმენტი?

გამოიწერე სიახლეები

Investhub.ge

Marketer.ge-ს გუნდი საქართველოს ბანკის მხარდაჭერით წარმოგიდგენთ საინფორმაციო და საგანმანათლებლო პლატფორმას investhub.ge
გაითვალისწინეთ, ინფორმაცია, რომელსაც გაეცნობით ვებგვერდზე არ წარმოადგენს ფინანსურ რჩევას.

უახლესი ინფორმაციები

  • რჩევები საფონდო ბირჟაზე წარმატების მისაღწევად
  • 5 კლასიკური წიგნი ინვესტირებაზე — უორენ ბაფეტის რეკომენდაციები
  • როგორ დავიწყოთ საფონდო ბირჟაზე ინვესტირება?

კატეგორიები

  • სიახლეები
  • ინვესტიციის ანბანი
  • რჩევები
  • ადამიანები
  • მასტერკლასები
  • სიახლეები
  • განათლება
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ

© 2022 Marketer.ge. All rights reserved

No Result
ყველას ნახვა
  • სიახლეები
  • განათლება
    • ინვესტიციის ანბანი
      • პერსონალური ფინანსები
      • ინვესტირების ფსიქოლოგია
      • საკუთარ თავში ინვესტირება
      • ინდუსტრიები
      • ეკონომიკა
    • რჩევები
    • მასტერკლასები
  • ადამიანები
  • საქართველოს ბანკის მობილბანკი
  • პროექტის შესახებ

© 2022 Marketer.ge. All rights reserved