„ზრდის ახალი თეორია“ არის ეკონომიკური კონცეფცია, რომელიც ამტკიცებს, რომ ადამიანების შეუზღუდავი სურვილები ხელს უწყობს მუდმივად მზარდ პროდუქტიულობას და ეკონომიკურ ზრდას. ამ თეორიის მიმდევრებს სჯერათ, რომ რეალური მთლიანი შიდა პროდუქტი (მშპ) ერთ ადამიანზე მუდმივად გაიზრდება ხალხის მოგებისკენ სწრაფვის გამო.
ზრდის ახალი თეორიის გააზრება
ზრდის ახალი თეორია ხაზს უსვამს მეწარმეობის, ცოდნის, ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების მნიშვნელობას, აპროტესტებს ნეოკლასიკურ ეკონომიკაში ეგზოგენური ზრდის შეხედულებას იმის შესახებ, რომ ეკონომიკური პროგრესი განისაზღვრება გარე, უკონტროლო ძალებით.
კონკურენცია ამცირებს მოგებას, ამიტომ ადამიანებს მუდმივად უწევთ უკეთესი გზების ძებნა ან ახალი პროდუქტების გამოგონება, რათა მომგებიანობა მაქსიმალურად გაზარდონ. ეს კონცეფცია ზრდის ახალი თეორიის ერთ-ერთი ცენტრალური პრინციპია.
თეორია ამტკიცებს, რომ ინოვაცია და ახალი ტექნოლოგიების განვითარება უბრალოდ შემთხვევითი მოვლენა არ არის. პირიქით, ეს დამოკიდებულია იმ ადამიანების რაოდენობაზე, რომლებიც მათკენ ისწრაფვიან და ამასთან იმაზე, თუ რამდენად მონდომებულები არიან ისინი ამ მიმართულებით. გარდა ამისა, ადამიანებს აქვთ კონტროლი თავიანთი ცოდნის კაპიტალზე — რა უნდა ისწავლონ, რამდენად რთულია სწავლა და ა. შ. თუ მოგების სტიმული საკმარისად დიდია, ადამიანები გადაწყვეტენ ადამიანური კაპიტალის გაზრდას და ინოვაციებზე უფრო მეტად კონცენტრირდებიან.
ზრდის ახალი თეორიის მნიშვნელოვანი ასპექტია იდეა, რომ ცოდნა განიხილება, როგორც აქტივი ზრდისთვის, რომელიც არ ექვემდებარება სასრულ შეზღუდვებს ან შემცირებულ ანაზღაურებას, როგორც სხვა აქტივები, მაგალითად, კაპიტალი ან უძრავი ქონება.
ზრდის ახალი თეორიის მაგალითი
ზრდის ახალი თეორიის მიხედვით, ინოვაციების ზრდა ორგანიზაციების მიერ ადამიანურ კაპიტალში ინვესტირების ერთ-ერთი მიზეზია. ორგანიზაციის შიგნით შესაძლებლობების შექმნით და რესურსების ხელმისაწვდომობით, მოლოდინი არის ის, რომ ინდივიდები სამომხმარებლო ბაზრისთვის ახალი კონცეფციებისა და ტექნოლოგიების შემუშავებაში წახალისდებიან.
მაგალითად, მსხვილმა საწარმომ შეიძლება თავისი პერსონალის ნაწილს უფლება მისცეს, იმუშაოს დამოუკიდებელ, შიდა პროექტებზე, რომლებიც შეიძლება ინოვაციებში ან ახალ კომპანიებშიც კი გადაიზარდოს. გარკვეულწილად, საწარმო მათ საშუალებას აძლევს, იმოქმედონ ისე, როგორც სტარტაპებმა, რომლებიც კულტივირებულია ორგანიზაციის შიგნით.
თანამშრომლების მიერ ინოვაციებისკენ სწრაფვა განპირობებულია სურვილით, საკუთარ თავს და კომპანიას მეტი მოგების მიღების შესაძლებლობა მისცენ.
ცოდნაზე ორიენტირებული ასეთი ზრდის მიღწევა მოითხოვს რეგულარულად ინვესტირებას ადამიანურ კაპიტალში. ამან შეიძლება კვალიფიციურ პროფესიონალებს შეუქმნას გარემო, ძირითადი სამუშაოს შესრულების გარდა, ახალი სერვისების შექმნის შესაძლებლობების გამოსაკვლევად, რაც შეიძლება ფართო საზოგადოებისთვის სასარგებლო იყოს.